Als dominante levensvorm wordt de mens in toenemende mate geconfronteerd met het feit dat diens hulpbronnen eindig zijn. Hoe gaan we om met ons consumptiegedrag en de zucht naar eindeloze groei? Als antwoord hierop schiepen studenten van Fontys een denkbeeldige, futuristische wereld, waarin een krachtig algoritme de oplossing heeft gevonden voor de demografische polariteiten in onze samenleving: overbevolking en onderbevolking. Dit algoritme biedt onze samenleving de beste formule om te blijven voortbestaan, en het is aan ons om te beslissen of we deze voorspellingen vertrouwen. In The Onlife Game probeer je samen met andere spelers de beste strategie te vinden om de uitdagingen op te lossen waar de wereld op dat moment mee geconfronteerd wordt. Zijn we klaar om technologie te vertrouwen en in de oneindigheid te stappen?
The Onlife Game is ontwikkeld als onderdeel van Hybrid Infinities, een interdisciplinair project waarin studenten en alumni experimenteren met het creëren van zinvolle, boeiende en meeslepende ervaringen tussen een fysiek en online publiek met behulp van creatieve technologieën. Het project sluit aan bij de behoefte om verschillende belichaamde ervaringen te consolideren wanneer mensen zich tussen virtuele en fysieke ruimtes bewegen, een behoefte die door de pandemische omstandigheden nog wordt versterkt.
The Onlife Game
Fontys presents
Fontys
Fontys biedt verschillende opleidingen aan met een focus op innovatie en het oplossen van grote maatschappelijke vraagstukken. Voor The Onlife Game werkten Alberto Tudisca (masterstudent Music Production), Sebaastian Schoonen (student ArtCoDe), Daniela Lavacca (student Trend Research & Concept Development) samen met Creative Director Raquel Pais da Silva en componist Vlad Chlek.
Hybrid Infinities coaches: Ian Biscoe (Fontys Digital Networked Arts), Natalie Dixon and Klasien van de Zandschulp (affect lab), Linda Hofman en Maaike Reijnders (Fontys Designing the Future).
Programma partners: Fontys School of Fine & Performing Arts & Fontys Academy for Creative Economy.
Game development: Sjoerd van der Bok, Hein Crebolder.
Online development: Laurent Lardenois.
Animation: Joana Batista, José Cassandra, Ivan Coutinho, Vitor Lamas.
Agenda
-
7 apr12:00 – 20:00
-
8 apr12:00 – 20:00
-
9 apr12:00 – 20:00
-
10 apr12:00 – 20:00
Waar is het?
Heuvel Galerie 133
Eindhoven